Platformas: Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S Izdošanas datums: 28. oktobris, 2022 Izstrādātājs: Capcom Izdevējs: Capcom Apskata platforma: Sony PlayStation 5 |
Resident Evil Village Gold Edition ir iznācis un apskati ir piepildījuši interneta vidi. Trešās personas skats, jauni personāži “Algotņu režīmā” un, protams, papildinājums Vintersu ģimenes sāgai, bet klusums par spēles jauno daudzspēlētāju režīmu Re:Verse. Capcom tomēr ir nolēmis turpināt mēģinājumu radīt Resident Evil online piedzīvojumu nesakoties uz Resident Evil: Resistance izgāšanos. Pēc pāris nospēlētām dienām manas domas ir palikušas divējādas. No vienas puses spēlē liekas jautra un piesaistoša, bet no otras puses mani mocīja sajūta, kā tā ir sasteigta un nepabeigta. Vai šī būs kārtēja Resident Evil daudzspēlētāju režīma izgāšanās? Mēģināšu uz šo jautājumu atbildēt apskatā!
Resident Evil atkal Online?
Spēles process
Arena
Ienākot spēlē jūs ātri sapratīsiet notiekošo, jo spēlei ir pieejams tikai viens režīms – Deathmatch. Režīmu var spēlēt publiski vai privāti kopā ar draugiem (Re:verse atļauj spēlēt arī ar citu platformu īpašniekiem). Pirms cīņas jums piedāvā izvēlēties vienu no sešiem spēles varoņiem – Kriss Redfīlds, Džila Valentaina, Leons Skots Kenedijs, Klēra Redfīlda, Ada Vonga un aģents Hanks. Par laimi šī izvēle nav tikai kosmētiska un piedāvātais var ietekmēt jūsu spēles stilu. Katram no personāžiem ir savi unikāli ieroči, divas īpašas prasmes un viena pasīva prasme. Piemēram, Krisam Redfīldam šāviena stiprumu nosaka viņa dzīvību daudzums.
Nonākot arēnā, sakas cīņa starp 6 spēlētājiem. Jūsu uzdevums ir pavisam vienkāršs – 5 minūšu laikā iegūt vairāk punktu nekā pretiniekiem. Punkti tiek iegūti nonāvējot savu pretinieku. Nāves gadījumā jūs uzreiz atdzimstat un turpināt cīņu un tā, kamēr beidzās noteiktais laiks. Pašlaik ir pieejamas divas arēnas – R.P.D (policijas iecirknis) un Beikeru māja. Noformējums šīm vietām ir lielisks un noteikti priecēs Resident Evil fanu acis, jo pamatā tika izmantotas telpas no oriģinālajām spēlēm. Lai nebūtu pavisam garlaicīgi, arēnā var atrast ieročus, kas, salīdzinājumā ar jūsu pamata ieročiem, nodara lielus postījumus pretinieka dzīvības skalai. Protams, lai spēle nekļūtu par lidojošu raķešu balagānu, šiem ieročiem ir tikai pieejama viena lode. Izstrādāji arī ir pievienojuši arēnās kastītes ar lodēm un zaļos medicīnas augus, kas var glābt ļoti kritiskās situācijās.
Es esmu inficējies!
Re:Verse patīkami pārsteidza ar iespēju uzspēlēt par Resident Evil klasiskajiem bioloģisko eksperimentu rezultātiem. Spēle ir dota izvēle starp piecām radībām – Fat Moldet, Hunter γ (gamma), Jack Baker, Nemesis un Super Tyrant. Atšķirībā no varoņu izvēles, radību parādīšanās atkarīga no diviem momentiem – nāves un arēnā atrodamā vīrusa. Neskaitot iepriekš minētās lietas, arēnā brīžiem paradās kapsulas ar vīrusiem, kurus lasot spēlētājs ietekmēs, kā tas izskatīsies, kad dzīvību radītājs nokritīsies uz nulles. Nomirstot, nelasot kapsulas, galvenais varonis vienmēr pārvēršas briesmonī ar nosaukumu Fat Moldet. Tas nav īpaši stiprs un nerada lielus draudus spēlētājiem, bet, ja spēlētājs atrada vienu vai pat divas (maksimums) kapsulas ar vīrusu, tad pēc nāves tiek dota iespēja uzspēlēt ar tiešām bīstamu un nāvējošu bioloģisko ieroci. Protams, šī situācija var nostrādāt arī pret jums, jo tieši tas pats var notikt arī ar jūsu pretinieku. Tā ir patīkama spēles mehānika un rada jautru pārsteiguma elementu, jo nekad nezini, kas stāsies tev pretī.
Bioloģiskajiem eksperimentiem nav ieroču un iespēju izmantot arēnā esošos priekšmetus kā cilvēku personāžiem (izņēmums Nemesis), bet tas tiek kompensēts ar ātrumu un spēku, kas ļauj radībām ātrāk panākt savu mērķi un atņemt viņa cerību uz uzvaru. Neskaitot standartos uzbrukumus, radībām ir divas īpašās spējas, kas izceļās ar savu stiprumu un noformējumu. Mans personīgais favorīts ir moments, kad Jack Baker saķer spēlētāju un “izslēdz” to ar vārdiem: “Welcome to the Family!” Protams, ar tādu spēku spēlētājam palikt ilgi neļaus un Capcom priekš balansa ir pievienojis ierobežojumus. Katrai radībai ir ierobežots laiks “izklaidei,” jo no pārvēršanās momenta jūsu dzīvības skala sāk kristies, tāpēc svarīgi ir rīkoties ātri un netrāpīties pretinieka ložu trajektorija, lai pārvēršanās nebeigtos tikko sākusies.
Izaicinājumi
Kā jau minēju, spēle ir interesanta un piesaista sev uzmanību. Tas ir jautri redzēt visus iemīļotos personāžus vienā vietā un pārbaudīt, kurš nu būs stiprākais. Protams, nevar aizmirst par iespēju “uzspēlēt ķerenes” ar slaveno Nemesis. Man, kā Resident Evil fanam, piesaistīja Re:Verse ideja un pabeidzot maču vienmēr rādās azarts iesākt nākošo. Diemžēl jautrība saglabājas tikai pāris stundas un viens spēles režīms ar divām arēnām sāk ātri palikt garlaicīgs. Capcom, iespējams paredzot tādu situāciju, pievienoja dažas lietas, kuras varētu pakavēt spēlētāja laiku un tas varēja palīdzēt, ja būtu pareizi realizēts, bet… visu pēc kārtas.
Par uzvaru mačos spēlētājam tiek dota vietējā valūta – RP. Ar tās palīdzību spēlētajam ir iespēja nopirkt pasīvas prasmes, kas uzlabos personāža radītājus un palielina iespēju uzvarēt mačā. Izvēle ir plaša un katram ir iespēja izveidot savu unikālo varoni. Valūtu arī ir iespējams tērēt uz kosmētiskām lietām. Piemēram, nopirkt animāciju, kas tiks demonstrēta uzvaras gadījumā. Šeit es arī saskāros ar video spēļu lielāko klupšanas akmeni – mikrotranzakcijas. Ja spēlētājs vēlas izmainīt savu izskatu vai iegūt tiešam iespaidīgas prasmes, tad Capcom aicina atvērt jūsu maciņus. Protams, neinvestēšanas gadījumā spēle jums neatņems iespēju uzvarēt, bet spēlētāji ar maksas uzlabojumiem izceļas uz pārējo fona.
Resident Evil Re:Verse arī piedāvā Challenge jeb izaicinājumu sadaļu, kurā izpildot noteiktās prasības jums augs BattlePass līmenis. Pie noteikta līmeņa sasniegšanas spēlētājam tiks piešķirts apbalvojums. Prasības nav sarežģītas un bieži vien no jums tiek prasīts izpildīt elementāras darbības, kā, piemēram, nonāvēt pretinieku desmit reizes. BattlePass ir divas skalas – bezmaksas un maksas. Pirmajā jūs saņemat apbalvojumu par katru otro iegūto līmeni, bet maksas skalā par katru līmeni. Protams, balvas maksas skalā ir iespaidīgākas un bezmaksas apbalojumi uz viņu fona liekas nevērtīgi, kas pilnībā iznīcina velmi tērēt savu laiku, lai tos iegūtu.
Grafika un Audio
Grafiski spēle izskatās kā pēdējo gadu Resident Evil spēles un tas neizbrīna, jo spēle ir veidota uz Capcom RE Engine. Arī spēles dizaina elementi un noformējums ir paņemti no iepriekšējām Capcom spēlēm un tas ir viens no tiem gadījumiem, kad tas nāk spēlei tikai par labu. Kartes lieliski saglabā oriģināla šarmu, kas man, kā sērijas fanam, radīja patīkamas sajūtas. Vienīgā atšķirība no oriģināla ir tāda, kā spēlē tiek izmantots komiksu stila filtrs.
Ar audio situācija ir vēl vienkāršāka. Re:Verse, tāpat kā ar grafisko noformēju, arī skaņas efektus ir paņemis no iepriekšējiem projektiem. Spēles laika dzirdēju tikai 3 skaņas pavadījumus – vienu spēles izvēlnē un divus pašas spēles laikā. Skaņas pavadījumi ir… pieņemami. Diemžēl te vairāk sakāma nav. Audio paveic savu darbu, bet īpaši neizceļas.
Kopsavilkums
Nākotne projektam ir miglaina. Spēle ir realizētas tiešam interesantas idejas, bet spēlēs piepildījums ir pārāk mazs, lai to visu uztvertu nopietni. Capcom ir oficiāli paziņojuši, kā atbalstīs spēli un regulāri papildinās to ar jaunumiem. Diemžēl sarakstā ir tikai personāžu, arēnu un izaicinājumu (kaut kā taču jāpelna) papildinājumi, kas nav spēles lielākā problēma. Spēles režīmu trūkumam vajadzētu būt Capcom galvenajām galvas sāpēm, jo, lai cik arēnu un varoņu nebūtu pievienoti, tomēr tas nemaina faktu, kā spēlētājs darīs vienu un to pašu tikai citā noformējumā.

Neizprotu arī Capcom lēmumu ieviest savā spēle maksas pakalpojumus. Spēlē ir nopietnas problēmas, kas saistītas ar pašu pamatu. Režīmu un arēnu trūkums ātri radīs intereses zudumu par projektu. Apbalvojumi varēja kļūt lielisku stimulu spēlētājiem turpināt spēlēt Re:Verse, kamēr Capcom veido spēles papildinājums, bet arī šī ideja kļūst nevērtīga mikrotranzakciju iespaidā.
Kā Resident Evil fanam un cilvēkam, kas sekojis sērijai gandrīz no pirmsākumiem, man ir nepatīkami redzēt šādu spēli no Capcom. Šis jau nav pirmais gadījums, kad Resident Evil pārnešana tiešsaistē ir beigusies ar neveiksmi. Resident Evil ir parādījusi sevi, ka stipra single-player šausmu žanra spēle un, manuprāt, tas ir ceļš uz kura jāturas. Protams, Resident Evil Re:Verse bija un ir potenciāls, bet mani moka šaubas, kā izstrādātāji to mēģinās realizēt. Monetezācija parāda, kā Re:Verse tika radīts, lai gūtu papildus ienākumus bez lieliem plāniem uz nākotni. Spēle dāvāja man dažas stundas jautrības, bet ar to arī noslēdzas mans piedzīvojums spēle. Pabeigšu šo apskatu ar vārdiem no ievada: “No vienas puses spēlē liekās jautra un piesaistoša, bet no otras puses mani mocīja sajūta, kā tā ir sasteigta un nepabeigta.”